söndag 15 augusti 2010

CRASH BOOM BANG

Vår ena dator havererade igår kväll. Så dagen har Karn tillbringat med att reparera och installera.. ja ni vet drillen.

Mamma och Jan kom och vi färgade mammas hår. Sen kom syster, vi gick sedan till Triangeln för att snacka med 3. Sedan var det dags för att flytta Hans officiellt till syster, hans säng och bokhylla och lite annat smått och gott körde vi hem till Lund idag för permanent för vi hoppas! Nu har Tessan och Hans 240 cm bred säng! Jag är så avundsjuk, det har jag velat ha sen Maja föddes!

Pappa kom hem och lekte lite med Karn och Maja och sen när vi kom tillbaka grillade vi och åt god middag alla tillsammans! En riktigt trevlig dag har det varit, fast den har varit lång. Härligt att få umgås med min familj! Jag är jättetrött, och så har jag ägglossning som hurt like a motherfucker. Innan Maja föddes var jag superkass på att känna min kropp, visste knappt när jag skulle ha mens ännu mindre hur ägglossning kändes men när jag hade mens har jag alltid haft riklig och alltid haft jätteont. Nu efter graviditeten så är min kropp helt annorlunda, ägglossningen känns som eftervärkar och hela livmodern krampar. Jag är riktigt tagen av smärtan, hade hoppats på att det skulle bli bättre. Det ända som blivit bättre är mensen, ibland märker jag knappt av den. Fast dessa sommarmånaderna har varit rätt så upp och ner det måste jag medge. För hoppas på allmänna rutiner biter på min cykel med!

Jo, då är det dags för den stora dagen! Imorgon ska Maja börja på dagis.. pirrar i mammas mage! Blandade känslor, lätt ångestsammanbiten och magvärken har säkert lite rötter härifrån! Nåja, det är dags nu det måste jag intala mig själv. Hon är stor nog, antingen går allt kanon och hon trallar in där och är kanonglad och socialt som hon brukar vara ELLER så går det åt helvete. Vi får se, det är inte förrän dag 3 som jag lämnar henne själv och då kommer JAG väl tjuta som en kossa.
Det är en timme imorgon bara!

Vi har spikat datum för vårt kräftkalas nu och vi blir en hel drös med kompisar! Alla ungarna kommer springa runt här och busa, vi kommer äta gott och dricka gott! Så jävla skoj det kommer bli! Längtar dit som attans nu! Först ska mamma och Jan flytta! Det ser jag fram emot nu, se deras lägenhet och hjälpa mamma att fixa och dona! Sånt är alltid så roligt!

Nu ska jag in och snusa gubbe, Maja sover så nu är det dags för de vuxna att leka!
Sov gott på er och var rädd om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar