lördag 28 augusti 2010

En ny dag och nya utmaningar

Med dem orden startade jag min morgon! Maja har sovit kanonbra inatt, lite gnällig mot småtimmarna men hon somnade om snabbt. Hon vaknade nog fem och ville ha välling. Ånej, inte än. Hon är lite så hos mormor men hemma dricker hon aldrig välling på natten och då tänker jag inte börja med det heller!

Halv sju tyckte hon det var dags att vakna och med vakna menar jag springa runt i vår säng framför Bolibompa. Jo men visst. Dags att slå upp sina gröna ögon och le mot världen. Solen sken så jag var iallafall glad! Pappa var lite svårväckt idag trots jag lockade med nybryggt kaffe och kokta ägg. Förstår hans dilemma, han hjälper mamma och Jan att flytta nu så varför vakna till det?!

Vi har varit ute en runda på lekan jag och Maja. Hon verkligen älskar sandlådan!
Hon tjatade när vi skulle ner att hennes lilla sulky som farmor köpt skulle med ner. Körde dem själv in i hissen. Tror ni hon lekte med den när vi väl var ute? NEJ jag kan informera er om! Det gjorde hon INTE!
Men men, vad förväntade jag mig?

Lunch har förtärts för lilla snäckan som nu sover så gott på sin madrass. Jag funderar på vadjag ska äta, om jag kanske ska vänta på Karn. Han ska bara hjälpa mamma o dem ett lass till för sen behöver jag hans hjälp med att flytta hem Mini-Me till mamma och Jans gamla lägenhet. Hon får sova över där inatt och sen ska jag städa lägenheten..:(
Blaha ha ha lagom roligt..

Sen vid tre kommer våra gäster! Ska bli skoj idag!

Trevlig lördag på er!
Va rädda om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar