onsdag 25 augusti 2010

En dag i taget

Vi tar det en dag i taget. Lämnade Maja imorse, hon går 9-15 hela denna veckan. Dagis och jag kom överens om att det är lagom mycket för henne till att börja med. Det verkar fungera bra för henne där. Dem säger att hon är jätteduktig och leker bra med dem andra barnen. Hon älskar sandlådan och sitter gärna där i med spaden och gräver!

Hon vill cykla på de cyklarna dem har men når inte ner till pedalerna så hon får åka med nån av de äldre barnen istället. Hon äter bra och somnar nästan direkt säger dem. Inte vidare konstigt med tanke på att hon har vaknat när Karn går till jobb dessa tre dagarna och varit uppe sen dess. Sen är det sovetid klockan 11,45 på dagis så dem säger att hon i stort sett bara går rakt in och lägger sig. Jag är så obeskrivligt stolt över henne samtidigt som jag är olycklig utan min unge här hemma. Jag vet att detta är det allra bästa för henne just för hon får träffa barn och hon formas till en egen individ. Hon upptäcker nog massor om sig själv när hon är själv utan mig.

Hade jag haft en hel tjänst att luta mig på nu innan skolan börjar igen så hade det nog varit lättare för mig. Då kunde jag hållit mig sysselsatt och hjärnan och hjärtat hade inte haft tid att tänka på henne hela tiden men nu när jag har några pass då och då kommer jag tycka det är meningslöst att hon är där för jag är ju hemma. Men man måste ju vänja henne vid dagis för när jag börjar skolan blir det att hon är där mellan 7-16 eller längre och då kommer jag vara tacksam att jag har dagisplats till henne.

På fredag ska jag hämta henne lite tidigare och be att få tala med Johan och få en liten utvärdering. Det är ju fredag så då gör det inget att hennes mamma vill ha hem henne lite tidigare! Jag tänkte hjälpa Hans att städa lite i hans gamla lägenhet, eller rättare sagt vara arbetsledare och berätta var han ska städa nånstans! Killar kan väl inte flyttstäda?!

All denna tid över och ändå gör jag inget vettigt av den. Ska i helgen hjälpa mamma och Jan att flytta och kommer då få en sån träningcykel variant man typ springer på. Den tänkte jag sätta upp på vinden och så kan jag träna där uppe! Jag vill inte ha den i lägenheten för dem är ju så fula och tar stor plats. Tänkte sitta där uppe och träna, iPhonen med hörlurar så skulle jag likabra va på ett gym. Det kommer bli awesome!

Sen på lördag är det fest! Vi ska ha kräftskiva och vi ska vara här hemma, det kommer bli en kanonkväll med goda vänners sällskap och underbara små liv kommer springa runt i lägenheten! Maja ska få träffa Oliver, Freja, Embla, Leon och lille Martin.

Västerbottenpaj, köttfärspaj, vitlöksbröd, sallader och aoli och det viktigaste KRÄFTOR! Fan va gott det ska bli, så ska fröken Roslund baka cheesecake till dessert! Ljuvlig kväll! Funderar på att ut och springa bara för att förbränna de kalorier jag kommer stoppa i huvudet på lördag! HAHA!

Min Stina ska jobba så hon kommer inte förren på kvällen närmre elva :( så trist men bättre att hon kommer än inte alls! Får agera bartender och göra goda drinkar till henne så hon kommer ikapp oss andra! Eftersom både Bengan och Fredrik är allergiska mot katter så måste vi städa lägenheten supernoggrant och lämna upp Mini-Me till mamma och Jan. Hoppas det räcker för Fredrik, den stackaren är monsterallergisk. Stina berättade att hans ögon varade igen helt när man var i ett stall en gång med hästar. I värsta fall får han sitta ute på vår balkong, hahaa, nej det kommer ordna sig!

Nu ska jag se ett avsnitt TB och ett avsnitt Weeds sen ska jag iväg och jobba! Woho!
Mamma ska få hämta Maja på dagis idag så hämtar Karn mig på jobb sen halv fem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar