torsdag 7 januari 2010

ARG!

Jag gick in på Malmö stads hemsida och skulle registrera Maja som ansökande till förskoleplats. När man gör det online så kommer det upp att vi bor kvar borta på mobilia så automatiskt skulle Maja hamna på ett dagis därborta vilken jag inte vill.

Så jag ringde upp Malmö stad och frågade varför det står att Maja folkbokförd där när vi har flyttat. Då sa dem att de kunde inte göra något åt det utan det var mitt egen att göra.
Hmm.. hurdå? Jag har ju adressändrat och det var ju f.ro.m den 12 oktober 2009. Därför valde jag att på vanligt sätt registrera Majas dagisplats genom att skriva ut en blankett, fylla i den och posta den som vanligt. Fick idag hem brev från Malmö stad där det står att Majas sk. närområden är heleneholm, nydala etc och INTE mellanheden där vi bor. VAFAN? Och uppgifterna på mig stämmer inte. Vårt gamla hemnummer, mitt gamla mobilnummer och då vår gamla adress. ???

Nu måste Maja gå på dagis där borta? Hallå, jävla idioter som jobbar där alltså.

Gissa om denna förbannade hönan ska ringa till malmö stad imorgon och säga dem ett och annat!
Jag är bara så arg för jag har verkligen gjort allt i min makt för att det ska bli rätt och så blir det inte det ändå. Om deras datasystem registrerar oss som boende på finlandsgatan men vi har flyttat, betalt adressändring hur FAN kan de då säga till MIG att jag får fixa det?

Fan vad man är liten när sådant här händer. FAN!

4 kommentarer:

  1. Förstår din ilska och hoppas det reder ut sig :-)

    SvaraRadera
  2. Ge dom försäkringskassans finger i förra inlägget. Du har mammas humör. Puss.

    SvaraRadera
  3. Gör adressändringen på skatteverket så blir det nog bra. kram Ann

    SvaraRadera
  4. Hej! Vi har haft samma problem, vi ändrade samma adress 3 ggr.. Logga in på skatteverket med ett Bank ID & ändra de.. Då ändras de omgående! =S Det är helt sjukt asså.. Jag höll till ioch med på att bli betalningsskyldig för deras misstag! Men med bankid går de fort.. ;)

    SvaraRadera