fredag 12 februari 2010

För 25 år sedan!

Hon var planerad att komma den 31 januari men jag gick över tiden och på den tiden blev man igångsatt efter två veckor. Vi hade fått en tid till den 14 februari för igångsättning. Jag vaknade klockan 8.00 den 13:de med väldans ont i magen! Försöker och få tag i Torben och får till svar på jobbet att: Du ska inte föda förrän imorgon. Det sa hans sekreterare till mig.
- Det kan jag inte hjälpa för hon vill ut nu! Svarade jag snällt.

Jag blev hämtad av min mamma i taxi runt tio-, halv elva.

Kommer in gråtandes på förlossning och sköterskan frågar om det är jättejobbigt för mig men jag får inte tag i barnets pappa för han var i Växjö med lastbil.

Jag var uppe och gick när värkarna kom och morsan hjälpte mig så gott hon kunde. Runt ett-tiden kom Torben och då började jag gråta igen för jag blev så lycklig att han hann dit. Samtidigt kommer samma sköterska som sist och frågar vad nu det är för fel?
Svara henne glatt att nu har gubben min kommit!

Tre krystvärkar senare så kom hon!
De la upp henne på min mage och jag var världens lyckligaste mamma!

Onsdagen den 13 februari 1985
Klockan 13.57
Hon vägde 3870g och var 51cm lång.
Fröken Törnqvist var född!
Det var först senare flickan döptes till Eva Maria Stenström, min dotter.

Skrivet av Anita Stenström, Marias mamma.

4 kommentarer:

  1. Ett fint inlägg Anita. Ja tiden går och nu sitter vi här med vuxna barn och barnbarn. Vi har i alla fall tur som kan få njuta så mycket av våra små sessor. Det är fantastiskt att få följa deras utveckling på nära håll. kanske ses vi i dag. Vi kommer strax efter tolv. Annars får ni ha en trevlig helg. Hälsa gubben.

    SvaraRadera
  2. Nästan en riktig författare där morsan ;) hihih Ses snart..

    Hoppas att du blev liiiika lycklig när den andra kom! :)

    Puss Love you!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att läsa om din ankomst till världen!

    Roligt att vi hade exakt samma födelsevikt, jag var dock en liten dvärg på 48 centimeter. ;)

    Kram
    /Mia

    SvaraRadera
  4. Andra barnet dubbel lycka. Puss mina älsklingar. Tack för en trevlig kväll. Hoppas ni inte är för bakis idag.

    SvaraRadera