onsdag 10 februari 2010

Maja min Maja!

Just nu händer det mycket med Maja och jag kunde inte varit en stoltare mamma. Hon ställer sig upp från sittande nu utan några direkta problem. Nu ikväll hemma hos mamma fick vi henne att ta flera steg och nu märker man att hon tycker det är roligt. Hon blir säkrare på sig själv och har nog insett att det är en bra sak att kunna vilket gör att hon stimulerar det hela tiden! Min unge asså, jag gråter nästan så stolt jag är över henne! Pratar gör hon också, "äta" till tallrikar och drickan, "baba" till nappen och "papa" skriker/gråter hon på eftermiddagen när hon är trött på mig och vet att hennes pappa snart kommer hem! Då känner man sig lagom rolig!

Nej, jag trodde aldrig det skulle kännas såhär. Eller jag trodde aldrig att man kunde känna såhär för en annan människa. Att man älskar en annan människa fattar jag, men denna villkorslösa, oändliga kärleken till henne är oförståbar innan man själv får barn. Det bränner i mitt hjärta när jag lämnar bort henne till hennes mormor när jag och Karn går och handlar. Inte för att jag inte tror mormor klarar det (för det gör hon galant, hon och Gurkan är bäst!) utan för att jag saknar henne direkt. Hon är så go, alltid glad, snäll, skrattar, ler mot en, ger en goa pussar, kramas, spelar på munnen med fingrarna, börjat köra bil på riktigt nu så det sprutar saliv överallt! När hon fiser så skrattar man och frågar: va sa gumpen? Då fnissar hon och gör sånt billjud!! HAHA hon är så charmig!

Imorgon är hon 10 månader, jag kan inte förstå det. Att jag och Karn levt med henne i tio månader, inte för att glömma bort tiden i magen. Det är svårt att förstå, man blir lika häpnad varje gång. Varför har jag inte skaffat barn tidigare? Detta är det bästa livet har att bjuda på! Jag är så förälskad i henne just nu! Ja, i hela vårt liv! Min underbara man, dotter och Mini-Me (Majas storasyster!) Det är vi mot världen!

Jag fick henne att somna i sig egen säng för andra dagen i rad. Jag är stolt över mig själv och mitt tålamod höll gott om väl! Det märks att hon blivit äldre för hon klarar sig bättre själv.

Nu ska jag slänga mig på soffan, ta upp bena och bara njuta!

Trevlig kväll på er mina vänner!

4 kommentarer:

  1. Moster e stolt som bara den! Hoppas bara att hon kan stimulera det lite i mosters sällskap också:) hihihi Längtar till lördag, ses vi! Puss

    SvaraRadera
  2. MAJA är underbar...
    Och du/ni gör ett strålande jobb med henne. Det märks att du trivs!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Ja du maria. Nu blir det bara roligare och roligare för var dag. Minneahar fått dille på att stoppa småsaker i näsan och finns det inte småsaker så delar hon dom i småbitar. I går pillade hon upp en plastbit som inte gick att få ut. Det blev en tur till tant doktorn som plockade ut den. Nedrans unge, men ack så söt. Vad tror du hon gjorde när hon kom hem. Pillade in en bit kola som hon hittade men som tur är så fick vi ut den genom att hon fick fräsa. Men sådana saker kommer inte lilla Maja att göra, ha ha. See you

    SvaraRadera
  4. Jadu Ann. Det låter inte roligt. Jag hoppas inte Maja börjar stoppa saker i näsan men varför skulle hon inte göra det? Hon gör allt annat bus!

    Jag stormtrivs! Livet är underbart, som oftast!

    SvaraRadera