tisdag 9 februari 2010

Vet ni vad?

Ungen min ligger fortfarande och sover! Jag fattar ingenting! Men vet ni vad? Jag har slutat förstår mig på hennes sömnmönster! Det är så olika dag för dag så jag ar det dag för dag! Annars känns det som att det enda jag gör är att försöka styra hennes ickeexisterande sömnrutiner!

Massor med saker står på schemat! Jag ska handla in saker till på lördag, det ska lagas en massa plockmat som vi ska servera. Det blir kyckling, massa goda smördegsknyten, grönsaksdippa och massa massa mer! Tror gubben vill vara med och handla så det blir nog inköp imorgon och sen ska jag baka på torsdag och fredag! Jorå, baka!

Mamma och jag har varit hos morfar nu en gång om dagen och det känns positivt. Det känns som att man kan styra lite hur det går. Vilket jag vet är lite farligt att tänka men just nu vill jag ha det så. När han gör framsteg. Han har ingen respirator längre utan andas själv vilket är bra. Hans ansikte har börjat likna sitt själv igen. Svullnaden har lagt sig lite vilket är bra. Just nu behandlas han för en eventuell infektion eftersom de inte vågar ta en LP på honom i detta stadium så får de gå på magkänslan och behandlar honom med antibiotika och cortison De försöker även hålla hans bltr i schack vilket verkar svårare.

Men allt är positivt just nu! Så får man tänka!

Vi ska iväg vid tolv till morfar igen så jag får gå och göra mig iordning! Måste tvätta håret, det är så fettigt. Jag är trött på att behöva tvätta det så ofta så jag försöker avvänja det från shampoo och det känns värre än vanligt jävla rökavvänjning! Puuh!

1 kommentar:

  1. Låter som en fullspäckad vecka. Verkar positivt med Kjell som tur är. Ha det så bra och kram till er alla.

    SvaraRadera