tisdag 9 februari 2010

SCREWED!

Jag har tänkt på en sak länge. Ni vet hur det alltid kommer nya varor. Nya tandkrämer, schampoon, balsam, hudcremer (framförallt hudcremer) etc. Om varonamnet nu är så bra och produkten är så bra varför måste det göras nya då? Räcker det inte med det dem har? Jag menar det ända de har ändrat på när det gäller YES t.ex är att de gjort en med handcreme i. De har verkligen inte ändrat konceptet på något annat sätt. Men YES håller ju! Det har det gjort i många år! Men starka varonamn lanserar nya produktserier ofta och vi bara inhandlar.. som kossor på led. Jävla zombiezar!

Undrar om vi blir blåsta? Commercialy screwed? Buy this buy that...

3 kommentarer:

  1. som vibrerande mascara, ha ha ha. Minns nettan när hon var sex år och satt och tittade på reklamfilm för nån hudcreme. Hon sa då till tv:n, Ni bara ljuger, för min mamma har provat alla krämer men hon blir inte vackrare för det ;-).

    SvaraRadera
  2. hahaha Ann det lät bra. Ungar är så ärliga!:)

    Det är precis vad vi blir, screwed, men kan inte göra något åt det. Det är det jag läser om nu, att vi bor i en värld styrd av kapitalismens logik. Och det är ingen nyhet att vi är trötta på det. Vissa fuckar med dessa företag/varumärke, går till attack, medan andra beter sig som hunsade dårar:)

    Hahaha där fick jag reflekterat ut lite av dagens caseseminarie:) HAHA

    See ya saturday! Puss syster

    SvaraRadera
  3. Ja du Ann. Härligt med barn och deras ärlighet! Syster, skönt att jag kunde hjälpa dig liet! SES. Kram

    SvaraRadera